Новолюбомирський заклад дошкільної освіти
(ясла-садок) загального типу
Олександрійської сільської ради
Рівненського району Рівненської області

Річний план

 

СХВАЛЕНО                                                      ЗАТВЕРДЖЕНО

педагогічною радою                                         Директор  ЗДО

протокол№1                                                      Остапович Н.П.

від 31.08.2020р.                                                 ______________                           

       

 

 

                        

 

Річний план роботи

 

Новолюбомирського закладу дошкільної освіти (ясла-садок)

загального типу

на 2020– 2021 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

 

Розділ 1 Аналіз роботи Новолюбомирського ЗДО за 2019-2020 навчальний рік та завдання на наступний 2020-2021 навчальний рік.

Розділ 2 Методична робота з кадрами.

       2.1. Підвищення професійної компетентності працівників (семінари,

              консультації, відкриті покази).

       2.2. Самоосвіта.

       2.3. Педагогічні ради.

       2.4. Атестація, курсова перепідготовка та участь в методичній роботі

              району.

Розділ 3 Вивчення стану організації життєдіяльності дітей.

Розділ 4 Робота методичного кабінету.

Розділ 5 Організаційно-педагогічна робота.

5.1. Робота з батьками.

5.2. Співпраця зі школою.

Розділ 6 Адміністративно-господарська робота.

  6.1. Інструктажі, робота комісій, господарська робота.

 6.2. Виробничі наради.

  6.3. Інструктивно – методичні наради при методисту.

 

Додатки:

  1. План роботи ЗДО на оздоровчий період.
  2. План-графік свят та розваг музично-естетичного циклу.
  3. План спортивних свят та фізкультурно – валеологічних розваг.
  4. Річний план практичного психолога.
  5. Медична робота

 

 

Розділ 1. Аналіз роботи Новолюбомирського ЗДО за 2019-2020 навчальний рік та завдання на наступний 2019–2020 навчальний рік.

 

Заклад розташований в с. Нова Любомирка Олександрійської сільської ради в типовому приміщенні, загальна площа 937 м кв., територія 1,4 га.

     В закладі функціонує чотири групи дошкільного віку.

     Чисельність дітей в ЗДО на кінець навчального року становила 82 особи.

     Всі діти села старшого дошкільного віку охоплені дошкільною освітою в ЗДО. В загальному дошкільною освітою охоплено 90% дітей, в основному - не охоплені діти віком від 1 до 2 років.

     Педагогічним та обслуговуючим персоналом заклад забезпечений.

     Загальна кількість працівників – 28осіб, з них педагогічних працівників – 14 осіб.

     У складі педагогічного колективу:директор, вихователь-методист, 7 вихователів, музичний керівник, інструктор з фізкультури, практичний психолог, вчитель-логопед.

Аналіз результатів статистичних даних педагогічних працівників

Освіта

 

Освіта

Кількість

%

Вища фахова

 

10

91%

Вища фахова I–II рівня

акредитації

 

1

9%

 

 

Результати атестації

 

Категорія

Кількість

%

Вища

I кат.

IIкат.

Спеціаліст

6

1

3

4

43 %

7%

22 %

28%

 

Стаж педагогічної діяльності

2 педагога – до 3-х років

2 педагога – від 3-х до 10 років

5 педагогів – від 10 до 20 років

5 педагогів – більше 20 років

Організація навчально-виховного процесу  в нашому закладі в 2019-2020 навчальному році здійснювалось відповідно до Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», до  вимог Базового компонента дошкільної освіти за Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та на виконання річного плану роботи закладу. Протягом навчального року педагогічний колектив закладу вирішував питання, які були спрямовані на усунення недоліків за попередній навчальний рік та удосконалення організації освітньо-виховного процесу у 2019-2020 навчальному році.

В 2019-2020 навчальному році колектив плідно працював над вирішенням пріоритетних завдань:

  1. Продовжили роботу над науково-методичною проблемою  «Формування цілісної, життєво компетентної особистості в умовах інноваційного розвитку дошкільної освіти».
  2. Продовжили роботу з створення оптимальних умов для зміцнення здоров¢я вихованців, охорони життя та збереження їх здоров¢я, подальшого формування життєвої компетенції шляхом впровадження сучасних здоров¢язбережувальних та здоров¢я формувальних освітніх технологій.
  3. Здійснювали осучаснення та гуманізацію педагогічного процесу на основі особистісно орієнтованої моделі виховання і навчання, впроваджували нові форми діяльності закладу в умовах модернізації дошкільної освіти.
  4. Працювали над впровадженням передових педагогічних ідей, розробок, новітніх технологій, що сприяють ефективному розвитку пізнавальних та мовленнєвих здібностей малюків в різних видах дитячої діяльності.
  5. Здійснювали забезпечення освітнього процесу на принципах наступності закладу дошкільної та початкової освіти в умовах освітньої реформи «Нова українська школа».
  6. Створювали сприятливий освітній простір для організації трудової діяльності дошкільників з метою формування мотивації, позитивно-емоційного, ціннісного ставлення до праці як до форми буття і способу самореалізації.
  7. Працювали над оновленням стратегії і тактики взаємодії педагогів з батьками.

 

Для реалізації педагогічним колективом даних завдань проведені методичні заходи: засідання педагогічних рад, семінари-практикуми, участь в методоб¢єднанні для педагогів ЗДО Олександрійського ОТГ,колективні перегляди занять, свят та розваг  у закладі, тренінги,  майстер- класи, консультації, педагогічні години, наради при методисту та ін. Для забезпечення ефективності колективних та групових форм роботи з педагогами використовувались інтерактивні методи, зокрема: мозковий штурм, вправи на розвиток креативного мислення, тести для самодіагностики, тренінги, методичний діалог, дискусія та ін. Зокрема, практичним психологом проведено тренінгові вправу для педагогів закладу «Шість капелюхів мислення», тренінг «Розвиток стресостійкості, як профілактика емоційного вигорання працівників», вихователем Якобчук Н.О. - майстер-клас « Кольоровий світ паличок Кюїзенера», сертифікованими спеціалістами, вчителями початкової освіти Новолюбомирського ліцею Каплун Н.В., Твердун В.Л., проведений майстер-клас « Граємо та навчаємо дітей за допомогою LEGO- цеглинок».  

   Важливу роль у роботі закладу здійснювала педагогічна рада,як колегіальний орган управління ЗДО. Було проведено 4 засідання,зокрема, розглядались питання організації трудового виховання дітей дошкільного віку та тему мовленнєвого розвитку. Готуючись до педагогічних рад було здійснено тематичні перевірки: «Вивчення стану роботи з трудового виховання в усіх вікових групах Новолюбомирського дошкільного закладу» та «Вивчення стану роботи з мовленнєвого розвитку в середній та старшій групах». Вивчення стану роботи з трудового виховання дітей здійснювалось у формі перегляду занять, різних форм організації праці дітей в умовах ЗДО, спостереження за діяльністю вихователя щодо організації різних видів праці, аналізу планування трудової діяльності в групах. Переглянуті заняття та різні види трудової діяльності в усіх вікових групах. Так вихователь молодшої групи Якобчук Н.О. підготувала та провела заняття з ознайомлення з природним довкіллям «Кімнатні рослини. Догляд за кімнатними рослинами», вихователь старшої групи Савченко Л.П. – інтегроване заняття «Наш одяг. Професія швачки», організувала для показу один із видів трудової діяльності в старшій групі – чергування, вихователь середньої групи Гутман Т.М. підготувала відео-презентацію з досвіду роботи «Ознайомлення дітей з працею дорослих». Під час здійснення тематичного вивчення стану мовленнєвого розвитку у старшій та середній групах вихователі Савченко Л.П. та Мельничук Л.М. підготували та провели комплексні заняття з мовленнєвого розвитку, використовуючи інтерактивні методи з розвитку мовлення, спрямовували увагу на формування мовленнєвої активності дітей через встановлення системи мовних зв¢язків через зорові, слухові та рухові аналізатори. Позитивно, що під час організації роботи з мовленнєвого розвитку систематично здійснюють індивідуальний та диференційований підхід.

На кожному з засідань педагоги активно працювали над самоосвітою та підвищенням свого фахового рівня; ділилися своїми власними розробками,здобутками та досягненнями, обмінювалися досвідом шляхом інтерактивних форм роботи , знаходили правильні відповіді, цікаві рішення,обговорювали і схвалювали плани роботи. Аби включити педагогів у творчий пошук, визначити конкретні набуті професійні вміння використовувались різні форми роботи з педагогами: вправи, відео-презентації, тести, лекторії, круглі столи та ін.

 Протягом навчального року у нашому закладі згідно річного плану організовувались та проводились  тематичні свята та розваги патріотичного спрямування : «Серце віддаю з любов¢ю» (до Дня дошкілля - вихователь-методист Мельничук Л.М., вихователі Савченко Л.П., Луцик О.М., музкерівник Білецька В.О.), «Козацькі клейноди знайдемо і збережемо» (фізкультурний квест для середньої групи до Дня захисника Вітчизни» - вихователь Гутман Т.М., інструктор з фізкультури Ільчук Д.П., музкерівник Білецька В.О.), «Свято Покрови- День захисника Вітчизни» - свято у старшій групі Рудик С.М., Кусік Н.М., музкерівник Білецька В.О.), «Андріївські вечорниці» для батьків та їх дітей ( для закладу - пр.психолог Місько І.О., муз керівник Білецька В.О.), «Ішов Миколай» ( театральне дійство для дітей усіх груп- вихователь Якобчук Н.О., музкерівник Білецька В.О.), « Різдвяні колядки»(для всіх груп – музкерівник Білецька В.О.), « Ой, яка чудова українська мова!»(для всіх груп-вихователь Савченко Л.П.), «Стрілися Зима з Весною»( розвага для всіх груп-вихователь Луцик О.М., інструктор з фізкультури Ільчук Д.П.), «Новорічна казка «Як звірята зустрічали новорічне свято»-театральне дійство для дітей молодшої та середньої груп), «Новорічні пригоди»( старша група – вихователі Савченко Л.П., Рудик С.М.) та весняні свята у всіх вікових групах. Деякі заплановані тематичні заходи не проводились в зв¢язку з переведенням нашого закладу на дистанційний режим  роботи.

До кожної педагогічної ради проводився комплекс методичних заходів, спрямованих на вирішення конкретних завдань, а саме: педгодини, консультації, перегляд занять з дітьми, проведення вивчення стану роботи з проблеми, яка вивчається.

         В 2019-2020  навчальному році колектив продовжив роботу над науково-методичною проблемою: «Формування цілісної, життєво компетентної особистості в умовах інноваційного розвитку дошкільної освіти». З метою реалізації третього етапу вивчення науково –методичної проблеми закладу, який включає реалізацію змісту і завдань, створення власного досвіду, в річний план на навчальний рік  було внесена відповідна методична робота :

- семінар- практикум « Сучасніпідходи до організаціїфізкультурно-оздоровчоїроботи в ЗДО» , « Спортивніігри та вправи – ефективнийзасібфізичноговихованнядошкільників»;

-педагогічні ради за темами «Підсумокта плануванняосвітньоїроботи»,  «Зростаютьукраїнські діти, відповідальні й працьовиті» , «Мовленнєвийрозвитокдошкільників», «Звіти та аналізи»;

- колективні перегляди різних форм роботи  нареалізацію проблемного питання;

-консультації та педагогічнігодини ;

-  атестаціяпедагогів та творчізвіти про роботу над темою з самоосвіти;

-ознайомленняпедагогівіз новинками педагогічноїлітератури та методичнимирекомендаціямищодометодичноїпроблеми закладу;

-проведення конкурсу-огляду «Кращарозвивальнагралогіко-математичногонапрямку»,  «Працьовиті ручки малят»,тематичнітворчівиставкималюнків;

-тематичнізустрічі з батьками, тренінги для батьків.

Протягом навчального року наш заклад приймав активну участь у в організації освітнього процесу  відділу освіти ОТГ, а саме на базі нашого закладу відбувся семінар керівників та вихователів- методистів  «Організація безпеки життєдіяльності працівників ЗДО». Учасники семінару обмінялися досвідом  про ведення документації з питань охорони праці та цивільного захисту в ЗДО і про організацію та проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності.

З метою вирішення завдання закладу про забезпечення  освітнього процесу на принципах наступності закладу дошкільної освіти та початкової освіти в умовах освітньої реформи «Нова українська школа»  з ініціативи практичного психолога нашого закладу  Місько І. О. було проведено  два засідання семінару-практикуму для практичних психологів ЗДО :

1. «Наступність роботи психологічної служби ЗДО в контексті НУШ» (жовтень 2019р.);

2. «Інтеграція LEGO конструювання  в освітній процес» (лютий 2020р.) Педагоги-психологи мали змогу обговорити питання про  типову документацію працівників психологічної служби  та пріоритетні напрямки роботи психологічної служби в  системі освіти України. У семінарі – практикумі взяли участь вчителі – початківці Новолюбомирського ліцею, практичні психологи ЗДО та обмінялися досвідом роботи  про інтеграцію LEGO  конструктора   в   освітній  процес,  а   сертифіковані  вчителі  ліцею

Каплун Н.В., Твердун В.Л. показали майстер-клас з використання технології LEGO у навчанні дітей для педагогів нашого закладу та усіх безпосередніх учасників цього заходу, результатом якого стало жваве обговорення цієї теми та вироблення рекомендацій.

Основним завданням усіх закладів дошкільної освіти  є охорона життя та зміцнення здоров’я дітей. В пріоритеті нашого закладу є створення оптимальних умов для зміцнення здоров’я вихованців, охорони життя та збереження їх здоров’я. Це питання розглядалося під час семінару – практикуму для медичних сестер ЗДО Олександрійського ОТГ («Організація якісного та безпечного харчування дітей в ЗДО» - листопад 2019р) під керівництвом старшої медичної сестри нашого закладу Гапончук А.А., під час якого учасники мали змогу обговорити проблему організації якісного харчування дітей  ЗДО із запрошеним спеціалістом районної держпрофслужби Сафоновою І.Д.  Досягненням та результатом цього заходу стало вироблення спільного перспективного меню для ЗДО нашого ОТГ. Ще один семінар-практикум («Вакцинація дошкільників» - квітень 2020р.), запланований на базі нашого закладу, не відбувся через введення загальнонаціонального карантину. Інноваційна діяльність у роботі ЗДО –вимога часу, яка спрямована на забезпечення адекватності освітньо-виховного процесу та його результатів до сучасних вимог суспільства.

  Інноваційна діяльність стала стимулюючим чинником у розвитку нашого дошкільного закладу. Педагоги закладу з метою удосконалення навчально-виховного процесу теж використовують інноваційні методики та технології. Варіативність і різноманітність змісту, методів і прийомів навчання і виховання дошкільнят вимагає об’єднання зусиль педагогів, аби докорінно змінити власне підходи до роботи з дітьми, переорієнтовуючи кожного працівника на те, щоб у центрі уваги незмінно перебувала дитина.

 На реалізацію проблемного питання нашого закладу педагоги використовують у своїй роботі такі інноваційні технології: особистісноорієнтоване навчання, технологію гуманізації освітнього процесу, технологію інтегрованого навчання та виховання, ігрові технології, технологію використання авторської екологічної казки, інтерактивні технології, інформаційно- комунікативні технології, здоров’язбережувальні технології.

         На початку навчального року під час засідання творчої групи розглянули питання впровадження в освітній процес закладу LEGO –технології з метою дотримання принципів перспективності й наступності між дошкільною та початковою освітою в контексті НУШ.  Для цього необхідно було актуалізувати й розширити знання педагогів щодо її використання.          Тому на педагогічних годинах та нарадах при методисту педагоги мали змогу отримати консультації, методичні рекомендації з впровадження LEGO–технології в роботі з дітьми. Майстер-клас сертифікованих вчителів початкової ланки Новолюбомирського ліцею допоміг  нам усім  у формуванні практичних вмінь та навичок використання цієї інноваційної технології у навчально-виховному процесі. Уся методична робота булас прямована на сприяння методичної культури педагогів, стимулювання їхньої творчої активності. Так у цьому році творча группа педагогів долучилася до власної розробки  календарного планування в друкованому вигляді на ранній вік. В майбутньому це допоможе вихователям групи раннього віку приділяти ще більше уваги малюкам протягом освітньо-виховного процесу.

         Наш заклад прийняв участь у творчій майстерні педагогічних працівників ЗДО Олександрійського ОТГ. Учасники методичного заходу розглянули тему - «Гра- джерело розвитку» (лютий 2020р).Під час теоретичної частини педагоги розглянули питання про LEGO-технологію в роботі з дітьми, роль розвивальних ігор в логіко-математичному розвитку дітей. Наш заклад презентував виставку сучасних розвивальних ігор  на високому рівні, до якої долучились всі педагоги. Учасники заходу переглянули презентацію «Граючись-навчаємось»(підготувала вихователь-методист Мельничук Л.М.) про види та роль розвивальних ігор в логіко-математичному розвитку дітей. Під час практичної частини всі мали змогу переглянути інтегроване заняття  з використанням інноваційних технологій. Підготувала та провела вихователь молодшої групи нашого закладу Якобчук Н.О.- « Історія маленького літачка Легуса». Педагог вміло використала методику кольорових паличок Кюїзінера та LEGO- технологію у роботі з дітьми під час заняття. Всі учасники методичного заходу дали високу оцінку за проведення заняття на професійному рівні  та подякували за гарний досвід, що отримали під час перегляду.

Значна увага в закладі дошкільної освіти приділяється самоосвіті педагогів, які поглиблено працюють над проблемною темою декілька років. Теми для самоосвіти педагоги обирають самостійно, погоджуючи їх з вихователем-методистом. В цьому навчальному році п¢ять педагогів змінили теми проблемних питань, над якими планують поглиблено працювати. При плануванні роботи з самоосвіти, акцентується увага на тому, що результатом самоосвіти педагога має виступати результат розвитку дітей, а не лише власне самовдосконалення в особистісному та професійному плані. Так, вихователь групи раннього віку Луцик О.М. почала ознайомлюватись та вивчати нову програму соціальної та економічної освіти дітей дошкільного віку «АФЛАТОТ». В наступному навчальному році  планує почати її впроваджувати у роботу з дітьми. Звіти педагогів з питань самоосвіти заслуховувались на педагогічній раді. Багато уваги приділялось роботі з молодими спеціалістами, адже  перший рік роботи самий важкий період для новачків. Свою роботу з молодими спеціалістами будували з урахуванням трьох аспектів їх діяльності:

1 «Методист-молодий спеціаліст» - створення умов для легкої адаптації молодого спеціаліста в роботі, забезпечення його необхідними знаннями, вміннями, навичками;

2 «Молодий спеціаліст – дитина та його батьки» - формування авторитета педагога, поваги, зацікавленості в ньому дітей та їх батьків;

3 «Молодий спеціаліст – колега» - надання всебічної підтримки з боку колег. Продумана структура методичної роботи з молодими вихователями, зокрема проводились анкетування, співбесіди, наставництво, взаємовідвідування, консультації   та ін.

В цьому навчальному році пройшли  очно-дистанційні курси підвищення кваліфікації при РОІППО - Остапович Н.П., Гутман Т.М. ,позачергово атестувались та отримали  звання  «спеціаліст вищої категорії» два педагоги -  МіськоІ.О., Якобчук Н.О.

Участь педагогів в різних формах методичного навчання сприяла підвищенню їх теоретичного рівня, вдосконаленню практичних знань, умінь та навичок з методик дошкільного виховання та навчання. Методичні, організаційно-педагогічні заходи стимулювали творчі пошуки вихователів, сприяли впровадженню сучасних інноваційних та інформаційно-комунікативних технологій в освітній процес.

         Третій рік поспіль в нашому ЗДО функціонує інклюзивна група. Виконуючи завдання включення особливих дітей у загальний освітній процес було створено групу індивідуального супроводу, педагоги закладу подбали про  освітнє середовище, активну співпрацю фахівців (логопеда, практичного психолога, інструктора з фізкультури, асистента вихователя) для надання спеціальних послуг, а також залучення батьків дітей до співпраці. При формуванні індивідуальної програми розвитку для кожної дитини з особливими потребами , сформулювали головні цілі для роботи команди, виділили підцілі для кожного спеціаліста, визначили часові рамки для їх досягнення. З дітьми проводились корекційно-розвиткові заняття практичним психологом, інструктором з фізкультури, логопедом. Моніторинг та оцінку результатів виконання індивідуальної програми проводили – один раз на шість місяців. Оцінка спрямована на визначення ефективності досягнення  поставлених цілей та обумовлюється появою нового функціонального запиту. В цьому напрямку вже є відповідні напрацювання, проте існує необхідність розширювати форми співпраці дошкільного закладу й родини.

Дошкільникам надається вчителем-логопедом Дідушок Л.А. логопедична допомога , яка спрямована на формування мотивації до комунікації, розвитку слухової уваги і сприйняття, артикуляційних здібностей та мотиваційної основи мовленнєвої діяльності дитини, формування фонематичного слуху, стимулювання тонкої моторики.

В закладі працювало 6 логопедичних груп, сформованих з дітей старшої та середньої груп. Впродовж року з дітьми проводилась корекційна робота з виправлення вад вимови та мовного розвитку. Після проведеної роботи у дітей покращилась звукова культура мовлення та зв’язне мовлення.

Одне з найважливіших завдань дошкільного закладу є охорона життя і здоров’я вихованців, тож ми не тільки створили безпечні умови для перебування  дітей в закладі , а й вчили їх правил безпечної поведінки, виховували в дошкільників турботу про своє здоров’я. Як підсумок в жовтні та квітні (через дистанційну взаємодію з родинами вихованців) були проведені Тижні знань з ОБЖД. Протягом Тижня  знань  за період з 21 по 25 жовтня 2019 р. у всіх вікових групах були проведені різні заходи та форми роботи з дітьми зокрема: розваги, заняття, бесіди, презентації, моделювання ситуацій, ігрові вправи, конкурси та інші форми роботи. Проведено заняття-тренінги: «Евакуація дітей під час виявлення невідомого предмета на території закладу», «Допоможи потерпілому», «Правила користування вогнегасником», «Перейди вулицю»; розваги : «Фізкультуру любим дуже!»(середня група), гра-естафета « Допоможи природі»(середня група), «Швидка допомога»(старша група), «Рятівники»(старша група), гра – лабіринт «Допоможи їжачкам вибратись із небезпеки!»(середня група); театральні дійства: «Уроки безпеки від Татуся»(театр ляльок м. Рівне), пальчиковий театр «Казка в гості завітала та безпеки нас навчала»( група раннього віку). Згідно плану заходів на  «Всеукраїнський тиждень протидії булінгу» (16.09-20.09.2019р.) педагогами була здійснена освітньо - виховна робота, спрямована на розширення знань дітей та батьків про поняття «булінг», як запобігти цьому явищу. Педагогічний колектив під час педагогічної години розглядав та вивчав законодавчі акти та закон України від 18.12.2019р. « Про внесення до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)». Практичний психолог Місько І.О. створила консультативний пункт «Скринька довіри», підготувала поради «Як допомогти дітям упоратись з булінгом?»,  пам¢ятки для батьків та педагогів «Стоп,булінгу!» Педагоги підготували та показали вихованцям закладу лялькову виставу «Зайчикова хатка»(Н.Забіла), на прикладі якої малюки зрозуміли чому не можна ображати інших, а колектив старшої групи підготував гру – драматизацію «Коза – дереза». Організований конкурс малюнків спільної творчої діяльності з батьками «Я маю право…»

Педагогам закладу необхідно більше уваги приділяти вихованню у дітей основ безпечної поведінки дітей в різних життєвих ситуаціях, а також культури безпеки у дорослих, відповідального ставлення до життя і здоров’я малят; створенню безпечних умов для формування всебічно розвиненої творчої особистості дитини, як одному із пріоритетних напрямів роботи сучасного дошкільного закладу, поповнювати розвивальне середовище для організації Тижня знань ОБЖД. Бажано запрошувати фахівців під час проведення Тижня безпеки в закладі.

      Фізичне виховання та оздоровча робота  в дошкільному закладі  спрямована на зміцнення здоров′я дітей, розвиток їх фізичних якостей, підвищення захисних функцій , вироблення звички до здорового способу життя. Основою системи фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі є руховий режим як сукупність різних засобів та організаційних занять з дітьми.В нашому дошкільному закладі створена адаптована до потреб та умов роботи система, спрямована на збереження здоров’я та фізичний розвиток дітей, яка передбачає різнопланову діяльність дітей протягом дня з урахуванням їх потреб та вподобань, відповідно до пори року, віку дітей та стану їх здоров’я. Здійснює фізкультурно-оздоровчу в ЗДО інструктор з фізкультури  Ільчук Д.П. Заняття з фізкультури проводились в спортивному залі, в теплу пору року на спеціально-обладнаному майданчику на вулиці . Розвинути інтерес у дітей до систематичних занять фізичними вправами сприяло долучення елементів танцювальних вправ, використання мімічних рухів, психогімнастики, дихальних вправ тощо ,елементи аеробіки під час виконання КЗРВ. Всю освітньо-виховну роботу спрямовували на формування у дітей уявлень про безпеку власного життя та формування навичок здорового способу життя. У закладі постійно проводяться  загартувальні процедури, на заняттях з фізкультури, під час прогулянок  підтримується рухова активність дітей , проводиться  Тиждень фізкультури, День здоров¢я, розваги, у навчальні заняття вводяться фізкультурні хвилинки. Влітку були проведені оздоровчі заходи, які полягали у забезпеченні посиленого харчування, проведення занять та розваг на свіжому повітрі. Проаналізувавши усі переглянуті заходи фізкультурно-оздоровчого напрямку( згідно плану заходів у річному плані) можна зробити висновок, що рівень формування здорового способу життя у дітей  на достатньому рівні.

         Колектив закладу працює у тісному контакті з батьками, бо саме сім¢я закладає основи культури, уміння спілкуватися,  оцінювати свої та чужі вчинки, визнавати власні помилки, уміти пробачати чужі. Роботу з батьками будували за принципом співпраці, взаєморозуміння, партнерства й чіткої усвідомленості своєї ролі та відповідальності в спільній взаємодії. Структура роботи з батьками включала: діагностику батьківської компетентності, наочна інформація, залучення батьків до педагогічного процесу. Педагоги залучали батьків до підготовки та участі в різних святах , розвагах, виставках: «Збережемо здоров’я дітей», «Я маю право..»» тощо, конкурс малюнків на спортивну тематику. Практичний психолог Місько І.О. підготувала та провела  тренінгові вправи «Толерантність, як засіб проти булінгу» під час загальних батьківських зборів ( вересень-2019р.) . Щорічно фахівцями закладу проводяться зустрічі з батьками майбутніх дошкільнят.

       Впродовж навчального року відповідно до річного плану проводились виставки дитячого малюнка до кожної пори року, « Я маю право..»( до Всесвітнього тижня протидії булінгу», «Здрастуй літо» - малюнок на асфальті; «Небезпечні ситуації» - сімейна творчість батьків та дітей а також конкурси на кращу підготовку групи до нового навчального року.

Вихователі старшої групи разом з практичним психологом, вихователем-методистом провели моніторинг стану готовності випускників старшої групи до шкільного життя, результати видно в таблиці.( на січень 2020р.)

 

Старша група

Рівні готовності дітей

 

високий

достатній

середній

низький

Діти:

    8

5

9

2

%

33%

20%

      38%

9%

 

          Моніторинг стану готовності випускників старшої групи до шкільного життя на кінець навчального року не проведений через дистанційний режим роботи педагогів закладу.

Аналіз результатів моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільників освіти в Новолюбомирському ЗДО, зроблений на початку навчального року (вересень-жовтень 2019-2020р.) свідчить пр. те, що загальна оцінка виконання програми –56,4%, найнижчий середній показник з освітньої лінії «Дитина в світі культури» - 37,3%. Наступний моніторинг буде здійснено на початку нового навчального року з врахуванням організованої дистанційної форми проведення освітнього процесу.

         У групі раннього віку було здійснено обстеження для визначення оцінки психомоторного розвитку дітей (шкала оцінки психічного розвитку за методикою В. Манової - Томової), проводилось спостереження для виявлення та профілактики процесу адаптації дітей. Діагностика психомоторного розвитку дітей раннього віку показала такі результати: 5 дітей (36%) – високий рівень, 9 дітей(64%) – середній рівень.

 

 

 

 

 

 

 

Зведена таблиця

результатів моніторингу рівня розвитку дошкільників та якості дошкільної освіти в Новолюбомирському ЗДО станом на початок

 

2019-2020 навчального року

 


Освітні                                  лінії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вікові

групи

Особистість дитини

Дитина в соціумі

Дитина в природному довкіллі

Дитина у світі культури

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Мовлення дитини

Гра дитини

 

Середня оцінка рівня виконання програми  у вікових групах(%)

 

 

(%)

Середній показник виконання програми за віковими категоріями  (%)

Старша

 

48%

47%

53%

40%

51%

37 %

65%

50,7%

-

Середня

65%

77,5%

70%

45%

65%

45%

76%

72,4%

-

Друга молодша

70%

70%

 76%

27%

72%

60%

27%

65,6%

-

Перша молодша

    -

-

-

-

-

-

-

-

-

Середній %

61%

64,8%

66,3%

37,3%

62,6%

47,3%

56%

63%

63%

Загальна оцінка рівня виконання програми та БКДО

56,4%

             

 

 

Протягом наступного навчального року педагогічна діяльність буде спрямована на покращення показника рівня формування компетенції дітей з урахуванням дистанційної форми освіти у поточному навчальному році.

Як показали результати моніторингу оцінювання знань, умінь і навичок наших дошкільнят найнижчий показник виконання програми з освітньої лінії «Мовлення дитини» - 47,3% та з освітньої лінії «Дитина в світі культури» - 37,3%.

Педагогам закладу, щоб підвищити якість освіти необхідно:

- підвищувати рівень мовленнєвої активності, спонукаючи кожну дитину до участі в обговоренні, даючи можливість висловлювати власні думки;

- сприяти  забезпеченню освітньо - культурних потреб дітей, створити умови для творчого, інтелектуального та духовного розвитку;

- забезпечити наступність між дошкільною і початковою освітою;

- оптимізувати умови роботи педагогів. Формувати предметно-просторове середовище, яке має бути: змістовно-насиченим, готовим до трансформації, багатофункціональним, варіативним, доступним, безпечним;

- оптимізувати освітню роботу з формування життєвої компетентності дошкільників засобами LEGO– технології;

- організувати надання додаткових освітніх послуг- гурткова робота;

- реалізація творчого потенціалу педагогів. Осучаснення змісту й методів освітньої діяльності, адаптувати педагогічний процес до вимог інформаційного освітнього простору;

- забезпечувати  партнерські  стосунки, плідна співпрацю з дітьми та батьками на засадах взаємної довіри і поваги.

     Основними умовами для підвищення опору дитячого організму до захворювань, для нормального росту і розвитку дітей є збалансованість раціону і раціональний режим харчування дітей. В нашому закладі норми харчування виконуються в середньому за рік на 88%. Батьківська плата за харчування дітей складає 12 грн. в день, і становить 30% від загальної вартості харчування дитини в день, чим дотримується вимога ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту».

На кінець навчального року відсоток пропусків по хворобі становить 15%.

     Тому, як видно з аналізу, проблема є, ми і надалі будемо працювати над збереженням та зміцненням здоров’я дітей. Педагогам необхідно розібратися в розмаїтті здоров’язбережувальних технологій та обрати оптимальні для своїх вихованців, поглибити та активізувати фізкультурно-оздоровчу роботу в ЗДО.

          Необхідно турбуватися про психічне здоров’я дітей, а саме, про дотримання науково обґрунтованих психогігієнічних норм організації виховання дошкільників, врахування індивідуальних норм навчального навантаження, психопрофілактику відхилень у здоров’ї та розвитку дітей.

          Важливим аспектом в оновленні освітньо - виховного процесу в ЗДО є створення належного ігрового та предметно-розвивального середовища. Цікаво, пізнавально і компетентно - це те що привертає увагу дітей. Працівники закладу доклали зусиль, щоб середовище, в якому розвивається дитина було сучасним і сприяти забезпеченню ефективного формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі, задля реалізації власних можливостей. Під час підготовки до нового навчального року в закладі були проведені такі роботи, зокрема:

-         капітальний ремонт та введення в експлуатацію кабінет для прийому їжі для працівників( замінили підлогу, постелили ламінат, пошпаклювали та нанесли фактуру на стіни, встановили двері (спонсори);

-         ремонтні роботи в усіх групових та спальних приміщеннях, на харчоблоці, в музичній залі, коридорі та холах, методичному кабінеті та пральні.

-         пофарбували ігрові майданчики.

-         придбали та замінили  вхідні двері в харчоблок (бюджетні кошти);

-         замінили двері для видачі готових страв в харчоблоці (спонсори);

-         придбали та встановили витяжний зонт на харчоблок(бюджетні кошти);

-         придбали та встановили ПВХ завіси в харчоблоці -2 шт. (спонсори);

-         провели ремонт та настройку піаніно;

-         придбали та встановили 3 пісочниці з кришками (спонсори);

-         придбали 18 стільців дитячих (спонсори);

-         стінку дитячу(спонсори);

-         шафу кухонну (спонсори);

-         дитячі шафки (спонсори);

-         ножі та дошки кухонні (ХАССП) (бюджетні кошти);

-         столовий та кухонний посуд (бюджетні кошти);

-         будиночок усамітнення(бюджетні кошти);

-         сухий басейн та кульки до нього(бюджетні кошти);

-         дитячий мат(бюджетні кошти);

-         проводилась підписка методичної літератури (електронні журнали);

проведено озеленення території тощо.

           На підставі отриманих результатів роботи над науково-методичною проблемою протягом  2015 – 2020н.р., аналізу діяльності педагогічного колективу, результати діагностування та реальний стан освітнього процесу, враховуючи результати анкетування педагогів щодо вибору теми,  є необхідність розпочати роботу над реалізацією нової науково-методичної проблеми «Науково-методичний та психологічний супровід процесу формування гармонійно розвиненої особистості, реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини в контексті вимог сучасної освіти». Педагогічний колектив визначив такіцільові пріоритети на 2020-2021 навчальний рік:

1.Організація сучасного предметно-просторового розвивального середовища закладу дошкільної освіти, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини в умовах НУШ.

2.Оптимізація системної роботи з освітніх ліній  «Дитина в світі культури» та «Мовлення дитини».

3.Формування основ здорового способу життя дошкільників шляхом використання нових методів роботи.

4. Удосконалення роботи щодо формування основ економічної грамотності як невід′ємної частини соціалізації сучасної дитини.

5.Оптимізація освітньої роботи з формування життєвої компетентності дошкільників засобами LEGO – технології.

6.Організація гурткової роботи в ЗДО з метою задоволення творчих потреб дитини до певного виду діяльності та розвитку її природних задатків.

          Мета дошкільного закладу: виховання гуманної, самостійної, творчої, здібної до самореалізації особистості.

         Керуючись Законом України «Про освіту», « Про дошкільну освіту» (із змінами), програмою, БКДО, а також на виконання інструктивно-методичних рекомендацій від 30.07.2020 року № 1/ 9-411 «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2020-2021 навчальному році» та виходячи з аналізу освітньо-виховної і методичної роботи у 2019-2020 навчальному році, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, з метою підвищення якості дошкільної освіти в закладі, забезпечення її поступального розвитку, педагогічний колектив у новому навчальному році спрямує свою діяльність на  розв′язання  нових пріоритетних завдань.

         Річні завдання на 2020-2021 навчальний рік

Розпочати роботу над науково-методичною темою «Науково-методичний та психологічний супровід процесу формування гармонійно розвиненої особистості, реалізації державних освітніх ініціатив, творчого та інтелектуального розвитку особистості» та реалізацію  пріоритетних завдань:

           1.Продовжувати роботу по створенню й підтримці сучасного освітнього середовища, сприятливого для гармонійного розвитку особистості дошкільника та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.

            2.Вдосконалити  роботу по впровадженню сучасної інноваційноїLEGO – технології в освітній процес закладу.

            3.Розширювати та оновлювати форми, види та зміст співпраці з родинами , забезпечувати прозорість і відкритість роботи закладу через контекст веб-сайту, спільнот відкритих груп в соціальній мережі Facebook.

            4.Удосконалити та розширити умови, спрямовані на збагачення соціального досвіду дитини у процесі основ економічної культури до освітньої лінії «Дитина у світі культури»( підрозділ предметно-практична діяльність), на формування екологічної свідомості, навичок практичного життя , готовності дитини до взаємодії з навколишнім світом.

             5. Сприяти подальшому удосконаленню культури українського мовлення між учасниками освітнього процесу як основи формування національно-патріотичних почуттів. Спрямувати діяльність педагогів на формування розмовного мовлення дітей шляхом використання сучасних технологій розвитку зв′язного мовлення, прозових та поетичних творів сучасних авторів, кращих зразків малих фольклорних жанрів.

             6.Забезпечити методично – психологічний супровід наступності у впровадженні особистісно орієнтованої моделі освіти  між дошкільною та початковою освітою в умовах НУШ

  Завдання на літній оздоровчий період:

  1. Сприяти збереженню і зміцненню здоров′я  кожної дитини, підтримувати інтерес до здорового способу життя, до занять фізкультурою і спортом. Розвивати потребу у щоденній руховій діяльності.

 

  1. Забезпечити організацію безпечного проведення літнього оздоровлення, створити умови для проведення оздоровчих заходів, забезпечити виконання  заходів щодо попередження  дитячого травматизму, безпеки життєдіяльності, забезпечення раціональним та збалансованим харчуванням дітей закладу.

 

 

Шляхи реалізації завдань:

-блочно-тематичне планування;

- організація розвивального середовища;

- інтеграція різних видів діяльності;

- використання в освітньому процесі інноваційних технологій;

- співпраця з родинами вихованців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 2. Методична робота з кадрами.

 

2.1. Підвищення професійної компетентності працівників.

 

Семінар-практикум:

Тема:Розвиток творчих здібностей дітей. Сучасні технології творчого та інтелектуального розвитку дітей дошкільного віку.

 

Мета: ознайомити педагогів з проблемою розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку; розкрити теоретичні основи; виробити практичні навички ; підвищувати та розширювати рівень знань педагогів щодо використання  технології фективного засвоєння  інформації в умовах сучасної освіти (мнемотехніка) з дітьми дошкільного віку; щодо використання LEGO – технології  як ефективного засобу формування життєвої компетенції дошкільників; удосконалювати педагогічну майстерність; розвивати творчі здібності педагогів .

з/п

Зміст роботи

Термін виконанння

Рекомендована література

І.

Ділова гра

«Творчий педагог-творчі діти»

1.Потреби розвитку у творчому розвитку дітей.

2.Умови розвитку творчих здібностей дитини. Понятійний апарат.

4.Індивідуальна своєрідність творчо обдарованої дитини.

5.Вправи на розвиток креативного та творчого мислення педагогів.

жовтень

1.БКДО

2.Чинні програми.

3.Ж-л «Вихователь-методист» №8, 2013

4.Ж-л  «Вихователь-методист» №5, 2010

5. «Виховання обдарованих дітей» Н.М.Горопаха, Рівне-2010

6.Ж-л «Дошкільне виховання» №10, 2012

7.Ж-л «Дошкільне виховання»№4 2016

8. Інтернет-ресурси

 

ІІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ

Мнемотехніка-технологія ефективного засвоєння інформації.

1.Інтелектуальний розвиток дошкільників у процесі використання технології мнемотехніки (доповідь директора).

2. Методика використання мнемотехніки під час проведення занять  (доповідь вихователя-методиста)

3.Мнемотехнічні тренажери для образного засвоєння інформації для дітей (виступ практичного психолога)

Практична частина :

    - Використання мнемотехніки під час вивчення віршів (майстер-клас для педагогів)


Використання технології сторітелінгу в роботі з дітьми перед дошкільного віку

 

1.Основні компоненти технології «Сторітелінг» в роботі з дошкільниками. Поради щодо організаційної роботи з технологією «Сторітелінг»

2. «Сторітелінг» - мистецтво цікавої розповіді.

3. «Сторітелінг», як мотивація розвитку мовлення дошкільнят.

Практична частина:

  - Використання технології «Сторітелінг» на занятті з розвитку мовлення старших дошкільників. Картки Проппа.

 

 

 

 

 

Грудень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лютий

1.БКДО

2.Чинні програми.

3. Ж-л «Дошк. Виховання» №1, 2019р.

4. Ж-л «Вихователь-методист у дошкільному закладі    » №8, 2018р.

5.Ж-л «Вихователь-методист у дошкільному закладі» №10, 2018р.

6. Ж-л «Палітра педагога» №2, 2019р.

7.Інтернет-ресурс

8 Сайти:МОН, РОІППО, відділу освіти , «Всеосвіта»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Ж-л «Дошкільне виховання» №7, 2017р.

2.Ж-л «Дошкільне виховання» №4, 2016р.

3.Інтеренет-ресурс

4. Сайти: МОН,  «Всеосвіта»

5. Ж-л «Палітра педагога» №3,2019

6. Ж-л «Вихователь-методист» №6, 2020р.

 

 

ІІІ

Гра з LEGO-механізм партнерської  взаємодії  педагога з дитиною, як ідеальний інструмент розвитку дитини.

1.Про LEGO-технологію як ефективний засіб формування життєвої компетенції дошкільників (мультимедійна презентація)

2.Про використання LEGO-технології для розвитку соціально-емоційної сфери дітей дошкільного віку в корекційно-розвиваючій роботі практичного психолога.(з досвіду роботи)

3.Про використання конструкторів LEGO в різних видах діяльності дітей раннього та

Перед дошкільного віку.

 

Практична частина:

- тренінг «Академія гри» з LEGO-конструювання»

 

 

 

 

Березень

1.БКДО

2.Чинні програми.

3.Ж-л «Вихователь-методист дошкільного закладу» №2, 2012

4. Ж-л «Вихователь-методист дошкільного закладу» №7, 2009

5. Ж-л «Дошкільне виховання» №12, 2017

6. Ж-л «

7.Інтернет-ресурс

8 Сайти:МОН, РОІППО

 

 

Консультації

1.

Роль вихователя у полегшенні адаптації дитини до умов дошкільного закладу. Практичні поради психолога.

Організація гурткової роботи.

Вересень

Директор

Вихователь-методист

Практичний психолог

2.

Круглий стіл для педагогів «Сучасна дитина: яка вона? Потреби у творчому розвитку».

Вересень

Вихователь – методист

Практичний психолог

3.

Конструктор LEGO- ідеальний інструмент  розвитку дитини.

Проблеми підготовки дітей до шкільного навчання (для вихователів старшої групи)

Жовтень

 

 

Квітень

Вихователь-методист

4

 

 

5.

Дитячі конфлікти. Пошук оптимальних способів їх розв′язання.

Міні-брифінг для вихователів «Дітям про їхні права»                                   

Листопад

 

Практичний психолог

 

Вихователь-методист

6.

 

7.

Релаксація-допомога в зміцненні і збереженні здоров′я дитини.

Сучасні вимоги щодо проведення занять музично-естетичного циклу.

Грудень

Вихователь – методист

Інструктор з фізкультури

8.

 

 

9.

 

10.

 

 

11.

«Сторітелінг» як мистецтво красивої розповіді.

Вплив художньої літератури на формування мовленнєвої культури дошкільників.

Соціально-економічна освіта:новий шлях.

 

Розвиток творчих здібностей у дитини шляхом використання казок та сендплея.

Жовтень

 

Січень

 

 

Лютий 

 

 

 

Вихователь-методист

12.

 

 

 

13.

 

 

14.

 

15.

 

Про підготовку необхідного індивідуально-диференційованого матеріалу для проведення педагогічної діагностики.

Взаємодія педагогів і батьків у вирішенні завдань економічного виховання дошкільників.

Психологічне здоров′я дошкільника.

Організація роботи з дітьми в літній період.

 

 

Березень

 

 

 

 Лютий

 

 

квітень

Вихователь-методист

 

 

 

Практичний психолог

 

 

Старша медична сестра

 

Відкриті покази.

1.

Перегляд спортивних свят та розваг.

згідно плану

інструктор з фізкультури

2.

Перегляд музичних свят та розваг.

згідно плану

музичний керівник

3.

Перегляд  різних форм роботи з художньо-мовленнєвої діяльності дітей.

листопад

всі вікові групи

4.

Перегляд  різних форм роботи з  економічного виховання.

березень

всі вікові групи

5.

Перегляд  занять з ОБЖД.

жовтень,

квітень

всі вікові групи

6.

Перегляд занять у педагогів,що атестуються.

протягом атестаційного періоду

 

7.

Метододичне  обєднання на тему: «

 

Мельничук Л.М.

        Гутман Т.М.

8.

Перегляд заняття з розвитку мовлення з використанням технології «сторітелінг» у старшій групі.

січень

Мельничук Л.М.

9.

Майстер-клас для педагогів «Вивчаємо вірші за допомогою мнемотехніки»

лютий

 

Якобчук Н.О.

Місько І.О

10.

Тренінг «Академія гри» з LEGO-конструювання»

березень

Кусік Н.М.

Білецька В.О.

Ільчук Д.П.

 

2.2. Самоосвіта

 

№п/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

Примітка

1.

Ознайомлювати педагогів з методичними рекомендаціями та новинками педагогічної літератури.

щомісячно

 

вих.-методист

 

2.

 

 

 

 

3.

З метою підвищення ефективності педагогічної діяльності здійснювати індивідуальне консультування педагогів.

Діагностичні дослідження з метою вивчення стану впровадження елементів інноваційних технологій в освітній процес, розвиток творчого потенціалу педагогів.

протягом року

 

 

 

 

листопад

директор,

вих.-методист

 

4.

 

 

 

5.

З метою самоосвіти педагогам опрацьовувати БКДО, чинні програми, методичні посібники та літературу згідно обраних тем.

Проведення організаційних нарад з метою ознайомлення з нормативно-правовими документами, державними стандартами в системі дошкільної освіти

Постійно

 

 

 

 

1 раз на місяць

всі педагоги

 

6.

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

8.

Затвердити теми самоосвітньої роботи педагогів.

Використовувати в педагогічному процесі матеріали, запропоновані фаховими виданнями: «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Дошкілля.ua», «Вихователь-методист», «Джміль», «Психолог ЗДО».

Організувати проведення тематичних  «педагогічних годин», спрямованих на визначення системи педагогічних впливів та забезпечення підвищення якості освітнього процесу.

Вересень

 

Протягом року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 раз на квартал

вихователь-методист

 

9.

 

 

 

10.

Заслухати  звіти педагогів,що атестуються, про роботу над проблемними питаннями.

 

Заслухати звіти педагогів про проведену освітню роботу за навчальний рік та з питань самоосвіти.

березень

 

 

 

травень

вих.-методист,

директор

 

 

директор ЗДО,вихователь-методист

 

 

 

2.3. Педагогічні  ради.

 

№п/п

Зміст роботи

Термін вик.

Відповід.

Прим

I

Новий навчальний рік-нові пріоритети (круглий стіл).

1. Вибори секретаря педагогічної ради.

2. Про стан виконання рішень попередніх педрад.

3.Аналіз результатів освітньої та методичної роботи ЗДО за 2019-2020 навчальний рік.

 (інформація директора)

4.Науково-методичне забезпечення дошкільної освіти у 2020-2021 н.р.(накази та листи МОН України щодо організації освітньої роботи в закладах дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році»(інструктивно-методичні рекомендації до листа МОН України від 30.07.2020 року № 1/ 9-411)

5. Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо організації освітнього процесу в умовах адаптивного карантину.

6.Обговорення і затвердження річного плану роботи на 2020-2021 навчальний рік.

7.Організація гурткової роботи в ЗДО.

8.Організація освітнього процесу в ЗДО. Обговорення та затвердження:

- теми науково-методичної проблеми, програм та методичних посібників, за якими будуватиметься освітній процес;

- форми планування освітньої роботи з дітьми;

- режиму дня, сіток занять у всіх вікових групах;

- графіків роботи гуртків;

- проблеми та складу творчої групи.

9.Добір та розташування кадрів.

10 Різне.

серпень

 

Директор

 

 

      педагоги

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь-методист

 

 

 

 

педагоги

 

 

ІІ

Вплив художньо-мовленнєвої діяльності на всебічний розвиток дитини дошкільного віку (проблемна педрада)

1.Про стан виконання рішень попередніх педрад(інформація).

2.Сучасні підходи до мовленнєвого розвитку дошкільників та вплив художньо-мовленнєвої діяльності на їх всебічний розвиток особистості (доповідь  директора)

2.1.Форми організації художньо-мовленнєвої діяльності як засобу розвитку мовлення дошкільників (співдоповідь вихователь-методист).

2.2.Сутність і змістова характеристика художньо-мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку(виступ)

2.3. Організація художньо-мовленнєвої діяльності в різних вікових групах. (методичні рекомендації)

2.4. Про стан роботи з організації художньо-мовленнєвої діяльності дітей  в усіх вікових групах . ( Довідка)

 

листопад

 

 

 

 

 

директор

вих.-методист, педагоги

 

ІІІ

«Граючись навчаємо, економіку вивчаємо».

1.Про стан виконання рішень попередніх педрад.

2.Актуальність, мета та завдання проблеми економічного виховання дітей дошкільного віку. (презентація вихователь-методист)

2.1.Розвивальне середовище на службі економічного розвитку у дошкільників.(Виступ)

2.2.Знайомство з міжнародною програмою з економічного виховання «Афлатот».

2.3.Ярмарок педагогічних ідей (виставка ігор економічної спрямованості).

2.4.Про стан роботи з економічного виховання в середній та старшій  групах. (Довідка)

3.Звіти педагогів, що атестуються.

березень

 

 

 

директор

вих.-методист, педагоги

 

ІV

Звіти та аналізи.

1.Про стан виконання рішень попередніх педрад.

2.Аналіз моніторингу оцінювання рівня знань, умінь та навичок дітей. (Вихователь-методист).

3.Аналіз соціально-психологічної та емоційно-вольової готовності старших дошкільнят до навчання в школі. (Практичний психолог).

4. Аналіз рівня рухового розвитку дітей дошкільного віку. (Інструктор з фізкультури).

5. Звіти педагогів про проведену освітню роботу за навчальний рік та з проблемних питань самоосвіти.

6.Звіт педагогів про роботу в інклюзивній групі.

7.Стан роботи з проблемного питання ДНЗ.

8.Про роботу в літній оздоровчий період.

травень

 

 

директор ЗДО,вихователь-методист, сестра мед.старша

 

 

 

 

педагоги

 

 

2.4. Атестація, курсова перепідготовка та участь в методичній роботі району.

 

№ п/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

Примітка

1.

Вивчити систему роботи педагогів, що атестуються.

жовтень-лютий

директор,

вих.-методист

 

2.

Провести творчий звіт педагогів, що атестуються.

 

березень

 

директор

 

3.

Забезпечити участь педагогів у роботі  методичних заходів. (план додається)

протягом року

 

вих.- методист,

директор

 

4.

Забезпечити курсову перепідготовку педагогів .

 

відповідно до плану-графіку

директор ЗДО, вих.-методист

 

 

 

План проведення педагогічних годин.

місяці

Порядок денний

Відповідальні

Приміт.

09

Презентація розвивального середовища груп.

 Про орієнтовні напрями гурткової роботи в ЗДО.

  План роботи творчої групи над проблемним питанням.

Опрацювання інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2020-2021навчальному році».

Про здійснення моніторингу оцінювання знань,умінь і навичок з урахуванням дистанційної освіти.

Про розвиток творчості педагогів (міні-тренінг)

вихователі

вих-методист

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичний психолог

 

 

10

Опрацювання нормативних документів з атестації педагогічних кадрів.

Планування освітньої роботи у групах.

Огляд новинок методичної літератури.

директор

вих-методист

 

11

Звіти про проведення тижня знань з основ безпеки життєдіяльності дітей.

Звіт педагогів про участь у методичних заходах відділу освіти ОТГ.

Затвердження сценаріїв і заходів щодо підготовки до проведення Новорічного свята.

педагоги

 

директор

вих-методист

 

 

12

Звіт педагогів про участь у методичних заходах.

Огляд новинок методичної літератури.

педагоги

директор

вих-методист

 

01

Звіти педагогів з самоосвітньої роботи.

Огляд новинок методичної літератури.

Про підготовку до проведення Дня відкритих дверей.

Про проведення Дня мови.

 

педагоги

 

вих-методист

 

 

02

Звіт педагогів про участь у методичних заходах.

Про підготовку до проведення Тижня знань з безпеки життєдіяльності.

Огляд новинок методичної літератури.

педагоги

 

вих-методист

 

03

Про підготовку до зустрічі з батьками майбутніх першокласників.

Звіт педагогів про участь у методичних заходах.

педагоги

 

вих-методист

 

04

Звіти про проведення Тижня знань з безпеки життєдіяльності.

Затвердження сценарію до проведення випускного свята.

Про стан реалізації проблемного питання.

педагоги

директор

вих-методист

 

05

Про підготовку до проведення батьківських зборів «Адаптація дітей до умов ДНЗ».

вих-методист

пр..психолог

 

06

Обговорення участі педагогів в складанні проекту річного плану роботи ЗДО на наступний навчальний рік.

Підсумки діагностики рівня сформованості компетентності дітей у різних сферах життєдіяльності за друге півріччя навчального року.

 

 

педагоги

директор

вих-методист

 

 

 

 

Розділ 3. Вивчення стану організації життєдіяльності дітей.

 

№п/п

Зміст роботи

Вид контр.

Ф-ма відображ.

Дата провед.

Групи

Відповід.

Прим.

1.

 

Стан підготовки до нового навчального року (санітарно-гігієнічний, естетичний стан приміщень, території дитсадка, наявність документації).

оператив

інформ. до наради

до 26 серпня

всі групи

директор

 

2.

Стан роботи з огранізації художньо-мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку .

тематич.

довідка до педр.

 

листопад

 

всі групи

 

вих.-метод., директор

 

3.

Стан організації освітньої роботи з економічного виховання дошкільників.

 

тематич.

довідка до педр.

лютий

 

сер.тастар. групи

вих.-метод., директор

 

4.

Стан організації освітньо-виховного процесу.

комплек

до наказу

 

квітень

 

старша група

директор

 

 

5.

Дотримання вимог рухового режиму та режиму дня.

операт.-вибірков

інформ. до наради

січень

всі групи

директор

 

 

6.

Рівень педагогічної майстерності педагогів, які проходять атестацію.

оператив

 

інформ. до засід. ат. комісії

протягом року

.

 

директор, вих.-метод.

 

7.

Ведення документації в групах (зміст і якість перспективного та календарного планування).

вибірков

 

інформ. до наради

протягом року

всі гр.

 

директор, вих.-метод.

 

8.

Медико – педагогічний контроль за організованою роботою з фізичного виховання.

оператив

інформ. до наради

 

листопад, лютий, травень

 

педаг.

 

директор, вих.-метод,сестрамед.ст.

 

9.

Виконання рішень педради.

оператив

інформ. до педр.

листопад, лютий

всі гр.

 

директор,вих.-метод.

 

10.

Забезпечення психологічного комфорту дітей.

 

операт

 

інформ. до наради

 

квітень

 

всі гр

директор, вих.-метод,.

сестра мед. старша

 

11.

Результати проведення Тижнів знань з ОБЖД .

 

підсумк

 

до наказу

 

жовтень, квітень

всі гр.

 

вих.-метод.

 

 

12.

Готовність дітей до школи.

 

оператив

 

до педради

 

травень

 

стар. гр.

 

директор, вих.-метод.

пр.психолог

 

13.

Виконання наказів та розпоряджень.

оператив

 

інформ. до наради

протягом року

всі гр.

 

директор

 

 

 

 

Розділ 4. Робота методичного кабінету.

 

№ п\п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

Примітка

1.

Поповнити каталог матеріалів з нормативно – правової бази дошкільної та інклюзивної освіти в ЗДО.

 

до 01.09

 

 

вих.- методист

 

 

2.

Зробити підбір фахових періодичних видань для підписки на новий 2021рік.

листопад

 

вих.- методист

 

 

3.

Інформувати педагогів про нові нормативні документи в галузі дошкільної освіти ,науково-методичні та навчальні фахові видання.

періодично

 

вих.- методист

 

 

4.

Продовжувати впроваджувати в практику роботи ЗДО інноваційних технологій та досягнень найкращого педагогічного досвіду.

протягом

року

вих.- методист

 

5.

Поповнювати стенди: «Готуємось до педради», «Атестація педагогічних працівників», «Новинки методичної літератури», «На допомогу вихователям».

протягом

року

 

вих.- методист

 

 

6.

Розробити положення та методичні рекомендації щодо організації гурткової роботи в ЗДО.

серпень

вих.- методист

 

 

7.

Організувати тематичні виставки:

- дитячого малюнка (до кожної пори року);

- «Стоп-булінгу!» до Всеукраїнського тижня протидії булінгу (сімейна творчість дітей та батьків);

- «Безпека в наших руках»

- «Здрастуй, літо!» (малюнок на асфальті).

протягом року

вересень

вих.- методист

 

 

8.

Провести конкурси:

- на кращу підготовку групи до нового навчального року;

- кращий центр розвивальних ігор в групі

серпень

 

вих.- методист, вихователі

директор

голова ПК

 

9.

Провести конкурс  на кращу гру з економічного виховання дошкільників « В гру пограємо та економіку вивчаємо»

березень

вихователі. інструктор з фізкультури, вихователь середньої групи

 

 

 

 

Розділ 5. Організаційно – педагогічна робота.

 

5.1. Робота з батьками.

 

№п/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

Примітка

  1.  

Провести загальні батьківські збори:

  1. Про організацію роботи ЗДО у 2020 – 2021н. р.
  2. Обрання  батьківського комітету.
  3. Звіт про використання благодійних внесків.

вересень

 

директор

вих.-мет.

голова зборів

завгосп

 

 

  1.  

Провести загальні батьківські збори:

  1. Про результати освітньої роботи ЗДО.
  2. Оцінка роботи ЗДО (анкетування батьків).
  3. Про підготовку закладу до нового навчального року.

травень

 

вих.-методист

практ. психолог

завгосп

 

  1.  

Проводити групові батьківські збори (план додається).

прот. року

 

вихователі

 

 

  1.  

Проводити групові та індивідуальні консультації для батьків.

періодично,прот. року

педагоги

 

 

  1.  

Провести тематичну зустріч з батьками майбутніх вихованців: « Адаптація дитини раннього віку до дитячого садка».

червень

 

вих.-метод., практ.псих.,

сестра мед.старша

 

  1.  

Здійснювати пропаганду педагогічних знань через інформаційні ширми, стенди, куточки, сайт ЗДО.

прот. року

 

педагоги

 

 

  1.  

Залучати батьків до участі в освітніх проектах, святах, розвагах, конкурсах та виставках

постійно

 

педагоги

 

 

  1.  

Проводити консультації для батьків майбутніх першокласників з підготовки до навчання в школі.

постійно

 

педагоги

 

 

  1.  

Звіт директора ЗДО про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю.

травень

директор

 

 

 

5.2. Співпраця зі школою.

 

 

№п/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

Примітка

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Робота з педагогами:

- організувати взаємовідвідування відкритих занять у ЗДО і уроків у початковій школі;

- провести анкетування педагогів ЗДО та школи з питань всебічного розвитку особистості дитини;

- організувати проведення Днів відкритих дверей у ЗДО та школі для батьків дітей старшого дошкільного віку, вихователів та вчителів початкової школи;

- організувати взаємообмін накопиченим педагогічним досвідом між вихователями дітей старшого дошкільного віку та вчителями початкової школи з питань реалізації наступності в умовах освітньої реформи «Нова українська школа»

Робота з дітьми:

- проводити екскурсії у загальноосвітній навчальний заклад;

- відвідувати театралізовані вистави у ЗДО і школі;

- знайомити вихованців ЗДО з правилами поведінки школярів.

Робота з батьками:

- організувати зустріч учителів початкової школи з батьками вихованців ЗДО на батьківських зборах;

- провести анкетування батьків майбутніх першокласників з питань підготовки дітей до школи;

- організувати Дні відкритих дверей для батьків у ЗДО.

- провести зустріч за круглим столом фахівців ЗДО, батьків вихованців старшої групи «Створення фундаменту успішності дитини в умовах освітньої реформи «Нова українська школа».».

- організувати Дні відкритих дверей для батьків у ЗДО.

Робота психологічної служби:

- здійснювати психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами;

- здійснювати медико–психолого –педагогічний контроль за динамікою розвитку дітей;

- провести діагностику готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі.

- застосовувати корекційно – розвивальні методи у роботі з дітьми старшого дошкільного віку.

 

протягом року

 

вересень

 

 

лютий

 

 

 

 

березень

 

 

 

 

 

 

 

 

протягом року

 

протягом року

протягом року

 

протягом року

 

 

протягом року

 

 

березень

 

лютий

 

 

 

 

 

 

лютий

 

 

протягом року

 

двічі на рік

 

 

травень

 

 

протягом року

 

 

 

вих.- методист,

вихователі

 

вих.- методист, практ. психолог

 

вих.- методист, вихователі, вчителі

 

 

вих.- методист, вих. 1 класу, вихователі

ст. групи

 

 

 

 

 

вихователі

ст. групи

 

вихователі, вчителі

вихователі

 

 

вихователі

 

 

 

педагоги

 

 

 

директор

 

директор, практичний психолог

 

 

 

 

педагоги

 

 

практ. психолог

 

 

практичн. психолог

 

практ. психолог

 

 

 

 

 

Розділ 6. Адміністративно-господарська робота.

 

Належну увагу адміністрація закладу приділяє виконанню Закону України «Про охорону  праці» . Згідно наказу №32 «Про організацію охорони праці в Новолюбомирському ЗДО 2019-2020 н.р.» від 22.08.2019 р.  та на виконання Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти   затверджено Положення про службу охорони  праці в Новолюбомирському ЗДО та створена служба охорони праці у складі:

 1.Остапович Н,П. – керівник служби ;

2. Луцик О.М.- секретар служби ;

 3.Мельничук Л.М. – відповідальна за організацію роботи та проведення заходів з охорони праці з педагогами;

4. Івченко М.А.- відповідальна за організацію роботи з охорони праці серед технічного персоналу;

 5. Гапончук А,А.- відповідальна за забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, медичного обслуговування учасників навчально-виховного процесу та працівників закладу.

           З метою удосконалення теоретичних знань з охорони праці Остапович Н.П. , Мельничук Л.М., Івченко М.А. пройшли навчання у ДП « Рівненський ЕТЦ» та отримали посвідчення про це ( серпень, грудень 2019р.).

          У грудні 2019р. здійснено навчання та перевірка знань (тестування )з питань  з охорони праці та безпеки життєдіяльності  для всіх працівників закладу. Усі інструктажі  для працівників  закладу здійснюються згідно Закону  України  «Про охорону праці».

          На виконання наказу №50 «Про проведення атестації робочих місць за умовами праці» від 29.10.2019р.  у закладі проведена  атестація робочих місць за умовами праці та визначення прав працівників харчоблоку та пральні на пільги і компенсації, передбачені чинним законодавством з метою здійснення заходів на покращення умов праці на робочих місцях. 

 

 

6.1. Інструктажі, робота комісій, господарська робота.

 

 

№п/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

Примітка

  1.  

З метою запобігання травматизму проводити повторні, періодичні та позапланові інструктажі з працівниками з Охорони праці.

Раз на шість місяців

Мельничук Л.М.,

Івченко М.А.

 

  1.  

Організовувати перевірки дотримання педагогічними працівниками ЗДО посадових та функціональних обов’язків.

протягом року

Директор, вихователь – методист.

 

  1.  

Контролювати використання бюджетних коштів за призначенням.

постійно

бухгалтер

 

  1.  

Здійснювати контроль за збереженням твердого та м’якого інвентарю у відповідальних осіб.

постійно

Завідувач господарством

 

  1.  

Провести комплектацію вікових груп.

серпень

директор

 

  1.  

Робота з трудовими книжками, особовими справами працівників.

постійно

Директор, діловод

 

  1.  

Здійснювати систематичний контроль за раціональним використанням енергоносіїв.

постійно

Завідувач господарством

 

  1.  

Здійснювати постійний контроль за організацією харчування, забезпечити безпеку продуктів харчування,їх якість та   кулінарною обробкою страв відповідно до принципів ХАССП, робити щоквартальні звіти про дотримання норм харчування.

протягом року

Робоча група  ХАССП, сестра мед.старша

 

  1.  

Забезпечити своєчасне проходження медичного огляду працівниками ЗДО.

протягом року

сестра мед. старша

 

  1.  

Провести заготівлю овочів на зиму.

вересень

Завідувач господарством

 

  1.  

Зробити розрахунки кошторису до бюджету на 2021 рік.

серпень

Бухгалтер, директор

 

  1.  

Провести інвентаризацію основного та малоцінного майна.

грудень

бухгалтер, завгосп

 

  1.  

Підготувати річний статистичний звіт

січень

директор

 

  1.  

Розробити заходи з питань підготовки закладу до роботи в осінньо-зимовий період.

червень

Робоча  група

 

  1.  

Приймати участь у формуванні кошторису та контролювати використання коштів відповідно до бюджету закладу.

постійно

директор, бухгалтер

 

  1.  

Зробити підписку періодичних фахових видань .

листопад

вихователь-методист, директор ЗДО

 

 

 

6.2. Виробничі наради.

 

 

№п/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

Примітка

  1.  

Про готовність ЗДО до нового навчального року.

серпень

директор

 

  1.  

Стан підготовки до роботи в осінньо-зимовий період, затвердження заходів з економії енергоносіїв.

вересень

Завідувач господарством

 

  1.  

Стан виконання колективного договору.

березень

голова ПК

 

  1.  

Про роботу в літній оздоровчий період.

травень

сестра мед. старша

 

 

 

 

 

6.3. Інструктивно – методичні наради при методист.

 

 

№ п/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальний

Приміт.

  1.  

Ознайомлення та обговорення інструктивно-методичних рекомендацій МОН України.

серпень

вих-методист

 

  1.  

Організація методичної роботи в ЗДО у 2020-2021н.р. в умовах адаптивного карантину.

вересень

вих-методист

 

  1.  

Обговорення орієнтовних графіків організації гурткової роботи в ЗДО.

вересень

Педагоги, вихователь-методист, директор

 

  1.  

Звіти про проведення Тижня знань з ОБЖД.

протягом року

вихователі

 

  1.  

Розвиток творчої особистості-пріоритетний напрямок дошкільної освіти.

жовтень

директор,

вих-методист