Новолюбомирський заклад дошкільної освіти
(ясла-садок) загального типу
Олександрійської сільської ради
Рівненського району Рівненської області

Звіт керівника новолюбомирського ЗДО за 2020-2021 н.р.

ЗВІТ директора  про роботу Новолюбомирського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Олександрійської сільської ради Рівненського району Рівненської області  за 2020-2021 навчальний рік.

Підготувала – директор Наталія Остапович.

 

Звіт складено у відповідності наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178  «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю», законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту».

  Новолюбомирський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) загального типу Олександрійської сільської ради Рівненського району Рівненської області  (далі– ЗДО, заклад), здійснював свою діяльність відповідно до основних нормативних документів та законодавчих актів України, зокрема:

-  Конституція України (1996),

-  Закон України «Про освіту» (2017),

-  Закон України «Про дошкільну освіту» (2001),

 - Положення про заклад дошкільної освіти (2021),

           -  Базового компоненту  дошкільної освіти в Україні (редакція 2021),

- Закон України «Про охорону праці»(1992),

- Статут Новолюбомирського ЗДО,

-  Програма розвитку Новолюбомирського ЗДО на 2016-2020 роки,

- План роботи Новолюбомирського ЗДО  на 2020/2021 н.р,

- Освітня програма Новолюбомирського ЗДО   та ін.

     Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти (далі - ЗДО) є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

       Діяльність ЗДО направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту; виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.

Безпосереднє керівництво ЗДО здійснювала  директор  згідно з повноваженнями, закріпленими  Статутом Новолюбомирського ЗДО .

 У Новолюбомирському ЗДО впродовж року функціонувало 4- вікових групи, з них:1-група раннього віку, 1-група молодшого дошкільного віку,                 1- група середнього дошкільного віку та1- група старшого дошкільного віку.

   У закладі діють музична та фізкультурна зали, маємо окреме приміщення психологічного розвантаження для дошкільнят. Працює харчоблок та пральня. Облікова кількість дітей у закладі - 64 дитини.

  ЗДО працює за п’ятиденним режимом роботи, з 10,5 годинним перебуванням дітей.

 Всього штатних посад – 31.05,  з них 11,45 -педагогічні працівники, 2- спеціаліста, 17.6 - господарсько обслуговуючий персонал

Фактично-працюючих осіб 27 чоловік (1 працівник  у відпустці  по догляду за дитиною до 3 років).

З 27 працівників  12- педагогічні працівники.           

У складі педагогічного колективу: директор, вихователь-методист, 8 - вихователів,  музичний керівник,  інструктор з фізкультури, практичний психолог, вчитель логопед. 

Педагогічний колектив має достатньо високий освітній рівень: 

 11   працівників мають освітньо-кваліфікаційний рівень «спеціаліст», «магістр»,  що складає - 92 %, 1 педагог - освітньо-кваліфікаційний рівень «спеціаліст», що складає - 0.8  %. ·       

Педагогічний колектив закладу постійно працює над підвищенням свого професійного рівня.      

Спілкування, навчання та ведення ділової документації здійснювалося державною мовою.

 

   З метою прогнозування перспективної мережі ЗДО працівниками закладу щорічно проводиться облік дітей закріпленої та прилеглої території досела Нова Любомирка. На даній території станом на 01.06.2021 року зареєстровано – 86 дітей віком від народження до 6(7) років, з них від 1.5 до 3  років – 15 дітей та від 3 до 6(7) років 37 дітей.

   На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» у закладі особлива увага приділялась навчанню дітей 5-ти річного віку. Упродовж року працівники психологічної служби ЗДО надавали сім’ям з такими дітьми  консультативну допомогу з питань розвитку виховання та навчання дітей старшого дошкільного віку.

     З метою пропагування дошкільної освіти 23 червня традиційно було  організовано  проведення  зустріч для батьків потенційних майбутніх вихованців дитсадка, де керівник ознайомила з нормативно-правовими документами щодо діяльності закладу, а методичною та психологічною службою дитсадка надано рекомендації стосовно підготовки малюків до умов дитячого садка.

Упродовж 2020-2021 навчального року в ЗДО здійснювалося:

- вивчення та аналіз  якості освітньо-кваліфікаційного забезпечення  освітнього процесу педагогічними кадрами з відповідною освітою;

-  навчально-методичне консультування педагогічних, технічних працівників, батьків;

- була здійснено моніторингові дослідження   якості та результативності освітньої роботи педагогічних працівників з дітьми відповідно до Державного стандарту БКДО та змісту освітніх ліній Програми «Я у Світі»;

- удосконалювалися форми і методи роботи з педагогічними кадрами, конкретизовано участь педагогів в організації діяльності творчої групи закладу щодо роботи над планом реалізації науково-методичної проблеми закладу;

- було ознайомлено з новинками навчально-методичної літератури, з освітніми технологіями і досягненнями науки; організовано розробки, апробацію і поширення навчально-методичних матеріалів;

- проведено систему заходів, спрямованих на розвиток творчої індивідуальності та творчого потенціалу педагогічних працівників – тематичні конкурси, творчі звіти, відкриті колективні перегляди тощо;

- здійснювалася постійна пропаганда просвітницької діяльності закладу дошкільної освіти у соціальній мережі та веб – сайті закладу;

- було організовано безперервне вдосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних та медичних кадрів шляхом  онлайн-самоосвіти;

- систематично вивчалися умови забезпечення психофізичного здоров’я та рівня розвитку вихованців нашого навчального закладу відповідно до Базового компонента дошкільної освіти шляхом тематичного та комплексного вивчення, контролю адміністрації;

- належно організовано процес самоосвіти педагогів закладу дошкільної освіти шляхом рекомендацій методичної літератури для вивчення і опрацювання та звітування про  результати самоосвіти.

З метою підвищення якості дошкільної освіти в закладі, забезпечення її поступального розвитку, педагогічний колектив у новому навчальному році спрямував свою діяльність на  розв′язання  нових пріоритетних завдань, а саме:

В цьому навчальному році розпочали роботу над науково-методичною темою «Науково-методичний та психологічний супровід процесу формування гармонійно розвиненої особистості, реалізації державних освітніх ініціатив, творчого та інтелектуального розвитку особистості» та поставили перед собою реалізацію  пріоритетних завдань:

1.Продовжувати роботу по створенню й підтримці сучасного освітнього середовища, сприятливого для гармонійного розвитку особистості дошкільника та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.

2.Вдосконалити  роботу по впровадженню сучасної інноваційної LEGO – технології в освітній процес закладу.

3.Розширювати та оновлювати форми, види та зміст співпраці з родинами , забезпечувати прозорість і відкритість роботи закладу через контекст веб-сайту, спільнот відкритих груп в соціальній мережі Facebook.

4.Удосконалити та розширити умови, спрямовані на збагачення соціального досвіду дитини у процесі основ економічної культури до освітньої лінії «Дитина у світі культури» підрозділ предметно-практична діяльність. 

5. Сприяти подальшому удосконаленню культури українського мовлення між учасниками освітнього процесу як основи формування національно-патріотичних почуттів. Спрямувати діяльність педагогів на формування розмовного мовлення дітей шляхом використання сучасних технологій розвитку зв′язного мовлення, прозових та поетичних творів сучасних авторів, кращих зразків малих фольклорних жанрів. 6. Забезпечити методично – психологічний супровід наступності між дошкільною та початковою освітою в умовах НУШ.

Творча група педагогів закладу  розробила Алгоритм роботи та План роботи на реалізацію даної проблеми на 2020-2026 н.р.

Під час року використовували такі дієві та ефективні форми методичної роботи як :

-         Ділова гра «Творчий педагог – творчі діти»;

-                   Проведено три семінари– практикуми за темою «Розвиток творчих здібностей дітей. Сучасні технології творчого та інтелектуального розвитку дітей дошкільного віку»:

1. «Мнемотехніка-технологія ефективного засвоєння інформації»;

2. «Використання сторітелінгу в роботі з дітьми передшкільного віку»;

3. «Гра з LEGO- механізм партнерської взаємодії педагога з дитиною, як ідеальний інструмент розвитку дитини»;

            - Чотири педагогічні ради за темами :

1.«Новий навчальний рік-нові пріоритети»(круглий стіл);

2. «Вплив художньо-мовленнєвої діяльності на всебічний розвиток дитини дошкільного віку»(проблемна педрада);

3. «Граючись, навчаємо-економіку вивчаємо»;

 4. «Звіти та аналізи»;

-                   Колективні перегляди різних форм роботи на реалізацію проблемного питання( художньо-мовленнєва діяльність, економічне виховання, використання мнемотехнології, LEGO-технології, занять з гурткової роботи);

- Консультації та педагогічні години ;

- Круглий стіл «Сучасна дитина: яка вона? Потреби у творчому розвитку»,

-  Міні-брифінг для вихователів «Дітям про їх права»

-                   Атестація педагогів та творчі звіти про роботу над темою з самоосвіти;

- Ознайомлення педагогів із новинками педагогічної літератури та методичними рекомендаціями щодо методичної проблеми закладу;

- Проведення конкурсу «Краще оформлення групи до Новорічних свят». ярмарку педагогічних ідей-виставка ігор економічної спрямованості; тематичні творчі виставки малюнків;

- Тренінг для працівників «Стрес як ресурс»(практичний психолог)

- Круглий стіл для педагогів «Сучасні діти, які вони?»( вихователь-методист Мельничук Л.М., практичний психолог Місько І.О.)

- Майстер-клас «Ранкові зустрічі в ЗДО»(практичний психолог)

Під час серпневої педради прийняли рішення про організацію гурткової роботи у закладі. Творчою групою створене Положення по гурткову роботу. У нашому закладі протягом навчального року працювали гуртки у ІІ молодшій групі - «Афлатунчик»(керівник вихователь Луцик О.М.), «Англійська для малят»(керівник вихователь Кусік Н.М.), середня група- «LEGO-АРТ»(керівник практичний психолог Місько І.О.), старша група – «Дивосвіт»(керівник вихователь Гутман Т.М). Діяльність гуртків була цікаво спланована, проводилась систематично, побудована за принципом наступності і послідовності. Організовуючи роботу гуртків, педагоги зібрали чимало інформації як ілюстративної, так і наочної відповідно до теми та завдань гуртків. Гурткова робота позитивно впливає на загальний та інтелектуальний, творчий розвиток дітей.

Незважаючи на карантинні обмеження в закладі протягом навчального року проводились усі планові тематичні свята та розваги осіннього, зимового та весняного циклу. Педагоги використовували інноваційний підхід в проведенні виховних заходів.   Осінні свята проходили в молодшій - « Осінь в гості завітала, подарунки роздавала», середній - «Подарунки осені» та старшій групі - «Козацькі забави» до Свята Покрови, «Свято музики» до Всесвітнього дня музики . Чудова та позитивна атмосфера панувала під час новорічних та Різдвяних свят у всіх вікових групах : ранній вік - «Новорічна казка», молодша група - «Новорічна рукавичка, середня та старша група - новорічний квест «У пошуках святкової ялинки», квест «Зірочка святого Миколая», спортивне свято «Нумо Зимонько, давай – Весні естафету передавай, тематичне свято рідної мови присвячене Міжнародному дню рідної мови «Солов¢їна наша українська мова!» . Чарівні та щирі емоції у малят викликали розваги та свята весняного циклу: ранній вік – «Пташиний двір», молодша група – «Як зайченята маму шукали», середня група – «Весна і квіти», старша група – «Дюймовочка у пошуках квітів матусі». У зв’язку із забороною відкритих показів, було відзняте відео та створено презентації усіх заходів і надано батькам для перегляду та висвітлено на сторінці Facebook Садок Новолюбомирський.

 На виконання річного плану та з метою формування навичок збереження психічного та фізичного здоров¢я у вихованців, розвитку відносин та співпраці дошкільного закладу та родин вихованців, позитивних емоцій у малюків у нашому закладі весело,змістовно та насичено провели свято дитинства -  День захисту дітей. Усі вихованці прийняли активну участь у перегонах на велосипедах та самокатах, розважались на фізкультурному святі «На старт! Увага! Літо», батьки разом з дітьми з великим задоволенням долучились до конкурсу малюнка на асфальті. Щира та емоційна атмосфера панувала на випускному святі у старшій групі, яке відбулося на вулиці із залученням батьків у формі святкового розважального квесту «Йдемо до школи», з дотриманням усіх карантинних заходів.

Слід відмітити, що ці різноманітні форми роботи з педагогами допомогли удосконалити  роботу з дітьми у різних видах їх життєдіяльності, стимулювали до пошуку різноманітних дієвих взаємопартнерських відносин усіх учасників освітнього процесу: діти – педагоги – батьки.

Протягом навчального року в закладі проводили Тематичні тижні : Тиждень фізкультури,  Олімпійський тиждень,Тиждень знань ОБЖД, Тиждень рідної мови. Проводились тематичні заходи до Всесвітнього дня музики – Свято музики у старшій групі. Всесвітній день доброти – відкриті покази занять «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин», День вишиванки –  парад вишиванок із залученням всіх учасників освітнього процесу.

Прийняли участь у методичних заходах відділу освіти  ОТГ та обласного управління освіти :

- фестиваль ранкової зарядки з нагоди Всесвітнього дня здоров¢я ( наш відеоматеріал у конкурсі посів 2 місце);

- ІІІ Всеукраїнський конкурс « Щаслива лапа»;

- обласний конкурс «Зимова фортеця» у рамках Всеукраїнських фізкультурно-оздоровчих заходів «Спортивна зима»;

- Малі олімпійські ігри (районний відділ освіти)

В рамках тематичного Тижня  знань з ОБЖД проводили День цивільного захисту( тренінг « Увага! Пожежа!») , розвага «Станція травмпункт», тематичні заняття, вікторини, бінарні заняття,гра – драматизація «Цілюще зілля».

Навчальний рік закінчили під гаслом « Спорт для всіх, і дорослих і малих». Провели безліч спортивних ігор, естафет та розваг, за участю дітей та дорослих.

 Упродовж  навчального року у ЗДО здійснювався моніторинг рівня засвоєння знань, умінь і навичок дошкільників. Результати моніторингу показують що на початку навчального року загальна оцінка рівня виконання програми  та БКДО була 67.9%, а станом на кінець навчального року 76,3%.

  Організація освітнього середовища закладу щорічно вибудовується  таким чином, щоб забезпечити багаторівневу систему умов для поетапного всебічного розвитку та соціального зростання дитини; залучення комплексу ресурсів: матеріально-технічних, програмно-методичних, особистісних, технологічних, що забезпечують освітній процес закладу. Адже освітнім середовищем ЗДО стає тільки тоді, коли виконує свої основні завдання: забезпечує розвиток дітей дошкільного віку, охорону та збереження їхнього здоров’я, здійснює корекцію недоліків розвитку, враховує особливості розвитку та саморозвитку. І основною умовою при цьому є особистісно зорієнтована взаємодія дитини і педагога, у процесі якої відбувається засвоєння соціокультурного досвіду, індивідуальний педагогічний супровід.

  У ЗДО розроблено та реалізується план заходів із запобігання та протидії булінгу, проявам дискримінації, інших форм насильства, у разі потреби надається психолого-соціальна підтримка психологічної служби закладу.

 Створено таке розвивальне середовище, яке сприяє соціалізації особистості: обладнані приміщення необхідні для забезпечення освітнього процесу та життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти, обладнання яких відповідає зросту, віку дітей та санітарно-гігієнічним вимогам. Приміщення закладу забезпечено необхідним обладнанням, іграшками у відповідності до освітньої програми закладу.

 Систематично проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій та умовах роботи під час карантину спричиненого коронавірусною інфекцією COVID -19  які належно дотримуються працівниками закладу.

 Систематично проводиться санітарно-просвітницька робота з усіма учасниками  освітнього процесу з питань здорового способу життя, загартування, раціонального харчування. У закладі забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, належне освітлення, водопостачання, водовідведення, опалення, прибирання території та приміщень, дотримуються санітарно-гігієнічних вимог відповідно до Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затвердженого наказом МОЗУ від 24.03.2016 № 234).

 У вересні 2020-2021 навчального року в Новолюбомирському ЗДО членами групи ХАССП було впроваджено систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до вимог стандарту в основу якого покладено – аналіз ризиків та критичних точок контролю.

Протягом року в закладі харчувалося 64 дитини раннього та дошкільного віку. Відповідно до Розпорядження сільського голови від 24 грудня № 33 « Про встановлення розміру плати за харчування дітей дошкільного віку у закладах дошкільної освіти та учнів загальної середньої освіти Олександрійської сільської ради» з 1.01.21 року плата за харчування становить 35 гривень з них 60% вартості оплачує Олександрійська сільська рада – 21 гривню та 40% від вартості становить батьківська плата, це 14 гривень. Також заклад відвідували дітки пільгових категорій: 5 дітей харчувалися за кошти сільської ради, тобто батьківська плата становила 0 гривень, та діти з багатодітних сімей де батьки сплачували 10 гривень, а сільська рада 25 гривень.

За результатами аналізу організації харчування у закладі з’ясовано, що норми харчування дітей в Новолюбомирському ЗДО  виконано на 84% за рік.

Діти харчуються відповідно затвердженому Держпродспоживслужбою двотижневому меню : «Осінь-Зима», «Весна-Літо».

Медичне обслуговування дітей у закладі здійснюється за планом роботи сестри медичної старшої. Медичний працівник постійно проводила моніторинг захворюваності та відвідуваності, подавала інформації до наказу, аналізувала на виробничих нарадах. Забезпечувала виконання заходів щодо  профілактики  інфекційної хвороби спричиненої вірусом COVID-19, грипу та гострих респіраторних вірусних інфекцій в епідсезон та інших заходів.  Контролювала процес проходження медичних оглядів працівниками та дітьми. Постійно здійснювала контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних  умов у закладі відповідно до санітарного Регламенту. Сестра медична старша відповідала за  протиепідемічні заходи у Новолюбомирському ЗДО (ясла-садок) на період карантину у  зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19,  постійно проводила роз’яснювальну роботу з персоналом та батьками щодо користування індивідуальними засобами профілактики та реагування на виявлення симптомів коронавірусної хвороби (СОVID-19).          

Створення умов для повноцінного, своєчасного й різнобічного розвитку дитини, виховання ініціативної, творчої особистості – одне з важливих завдань нашого закладу. Саме тому наш колектив значну увагу надає модернізації освітнього процесу, вдосконаленню розвивального предметно – ігрового середовища.

З метою підготовки закладу до нового 2020 -2021  навчального року, забезпечення належного стану безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу у закладі, вдосконалення матеріально-технічної бази  були проведені наступні ремонтні роботи:

 - косметичний ремонт у всіх групових приміщеннях, методичному  кабінеті, фізкультурній та музичній залах, харчоблоці, холах та коридорах; 

- зроблено ремонт приміщення та облаштувано кімнату прийому їжі для працівників;                    

 - косметичний ремонт пральні, газової котельні та овочесховища;

 - ремонт та фарбування обладнання на території закладу.

 Велику увагу приділяємо дизайну та озелененню території.

У 2020-2021 навчальному році відділ освіти, культури, молоді та спорту і охорони здоров’я Олександрійської сільської ради виділив на фінансування ЗДО такі кошти:

Заробітна плата працівникам - 2 392 559,43

Нарахування з/п  - 522318.74

Електроенергія- 65591,22

Газ- 153200,86

Плата за продукти харчування- 197994,30

Вода та водовідведення – 20199.68

Вивіз побутових відходів- 1111.45

Телефон- 1382,55

Інтернет- 900,00

Дератизація- 1764,00

Технічне обслуговування газового обладнання- 1304,98

Обслуговування вогнегасників – 2126,51

Заміри опору ізоляції – 1884.60

Повірка димоходів- 660.00

Матеріали та засоби для роботи під час карантину спричиненою коронавірусною інфекцією COVID- 19 (манометр, шапочка-берет, пірометр, медичні маски, рукавички, дезінфікуючі килимки, дезінфікуючі засоби, лампи бактерицидні, світильники бактерицидні)  на загальну суму – 9171,00

Програма МЕДОК- 1900.00

Складним та відповідальним напрямком у роботі директора є збереження, зміцнення та розвиток матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти. Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється згідно кошторису. Виділені фінансові асигнування 100% забезпечували захищені статті (оплата комунальних послуг, заробітна плата працівників та нарахування до неї, 60 % оплати за харчування дітей в дитсадку).

Залучення додаткових коштів для розвитку закладу відбувається за рахунок спонсорської допомоги батьків та небайдужих до розвитку закладу благодійників (бізнесменів) . Завдяки їм у 2020/2021 навчальному році заклад витратив на розвиток матеріально-технічної бази, зокрема на:

Медичний огляд та лабораторні обстеження для працівників – 13 250.00

Лабораторні обстеження води, світла, пісок, мікроклімату, дослідження готової страви на калорійність та мікробіологічні показники, освітленість вологість, температура, змиви - 5246,68

Підписка журналів « Зразковий дошкільний заклад» - 6977.00

Ремонт холодильника (доставка та ремонт холодильника)- 1950.00

Придбали за благодійні та спонсорські кошти :

Папір офісний –1978,00

Лампа кварцова – 282,00

Лист профільний для перекриття павільйонів – 8 355.00

Рейки дерев’яні для перекриття вуличних павільйонів - 2000.00

Електровентилятор на харчоблок – 2444.18

Матеріали для впровадження ХАСП -  1800.00

Ваги електронні – 2700.00

Матеріали та засоби для роботи під час карантину спричиненою коронавірусною інфекцією COVID- 19 – 1450.00

Канцтовари- 1926.00

Господарчі товари- 3800,00

Шафа кухонна- 1000.00

Оплата послуг (вивіз листя , косіння трави, ремонт батареї)-  1000.00

За благодійні кошти всього придбали на суму 28735,18 грн.

Благодійними коштами оплачені послуги на суму 27423.68 грн.

План роботи   Новолюбомирського ЗДО  на  2020/2021 навчальний  рік дозволив досягти поставлених цілей. Проведено 100% із запланованих заходів.

 Проте, в організації освітнього процесу в 2020/2021 навчальному році   одним з ключових питань залишається інтеграція, індивідуалізація та диференціація освітнього процесу у ЗДО, участь педагогів в апробації нових методик, технологій і впровадження та їх творчий розвиток у практику уже розроблених і рекомендованих педагогічних інновацій.

Нагальною потребою сьогодення залишається бути перехід до інтеґрованого освітнього процесу, що обумовлено модернізацією дошкільної освіти та психофізіологічними особливостями сучасних дошкільників, їхніми соціокультурними запитами.

Потребує уваги продовження формування нестандартного, інженерного мислення дітей, виховання інтересу до точних природничих наук, розвиток винахідницьких здібностей, зацікавлення малят математикою, бажання пізнавати світ та робити відкриття через впровадження інноваційних ефективних технологій.

Існує ряд  нагальних потреб які нам потрібно найближчим часом вирішити :

 Заклад потребує капітального ремонту опалювальної системи та системи водопостачання та водовідведення.